Prao

Heyhey !

Usel upptadering,i know men prao nu så det blir inte så mkt tid för annat.

Jag,Becca & Lalle praoar på Valstad skolan det är ett naturbruks gymnasium. Idag på morgonen hade vi djurvård på morgonen till 13.00 vi fick städa chincillornas bur-så söta är dom ! Sen fick vi städa 2 st burar där råttor bor. Jag klappade en av råttorna & pälsen var jättelen!
Trodde inte först att jag skulle våga klappa en råtta,egentligen fattar jag inte varför folk är rädda för råttor ?!? Dom är jättesnälla! Innan jag klappade råttan så var jag lite skeptiskt mot det men den var snäll.  
Förutom en som bet Lalle i fingret... 

Klappade även en orm !! :o

Efter djurvården hade vi ladugård igen & idag fick vi mocka ur några av kalvarnas boxar. Ååååh dom är såå sööta dom slickar på ALLT,hahah
Men våran favorit är nog Rosa en svart kalv,uuursööt :D

Till ladugården tillhör också grisarna så där var vi idag & igår. Vi har även en liten favorit där också en liiiiiiiten grisbäbis & den har vi gett namnet NöffNöff :D :*
Han/hon är såååååå liten mkt mkt mindre än sina andra syskon.
Får ta kort på både Rosa & Nöffnöff så får ni se hur ursöta dom är :D

Idag när Becca & jag skulle ta en buss hem så fick jag syn på en busshålls plats som var mkt närmare än den vi skulle till. Så jag fråga Becca om vi skulle se om den gick till v-vik eftersom jag inte är så bra med busshålls saker och sånt. Men hon trodde inte den gick till v-vik & vad händer då,jo en buss kommer & det står VÄSTERVIK på den :D Så vi sprang över till andra siadan vägen & frågade om den verkligen gick till Västervik & det gjorde den :D
Så vi satt oss på den och åkte hem :D
Så vi kom hem mkt tidigare idag än igår när vi kom hem omkring 6-tiden.
Men en X person på Valstad sa att det gick en buss ifrån Valstad vid kvart över 4 så att vi slapp gå in till centrum. Så vi skynda oss jättemkt för att hinna med bussen från Valstad men ingen buss syntes till & då var klockan redan kvart över 4 & på en kvart skulle vi ta oss från Valstad till Garpe Centrum. Så vi gick jättefort/sprang och sen insåg vi vid 16.25 att vi aldrig skulle hinna fram men just då såg vi den dära bussen som skulle till Västervik :D Fatta vilken tur vi hade,hahah + att den busshållsplatsen var mkt mkt närmare :D

På schemat imorgon står Florist & Stallet :D:D

xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0